Museum

Igår (söndag) gick jag på museum med en japansk grabb som hette Taiji (fick jag veta cirka precis innan jag åkte hem, det är jag som är bäst). Det var trevligt och intressant men det hade nog varit ett antal gånger mer intressant om jag hade förstått japanska, då museet tyvärr inte var välutrustat med engelska versioner av skyltar, texter och filmklipp. Visserligen så är det väl inte oväntat, men ändå. 
Hur som helst, vi sprang runt på det där museet i ett par tre timmar och tittade på allt möjligt, bland annat dinosaurier, seismografer och svampar. Att försöka prata med den där grabben var ju något annat, han skulle försöka säga "the earth" men det lät som han sa "the arse" blev jag rent utav förnärmad. Eller när han skulle säga "dinosaur bones" och det lät helt annorlunda. "I bet there are a lot of dinosaur balls in Sweden!" 

Är lite trött på skolan, delvis för att det fortfarande är väldigt lätt och för att min lärare rättar så konstigt.Jag hade gjort en uppgift, och använt ett frågeord men hon ville ha ett annat frågeord med exakt samma innebörd så hon ansåg att jag hade gjort fel. Kul. Så nu måste jag göra om det bara för att. Trots att det egentligen var grammatiskt korrekt. Mm Japan. 

Idag tvingade jag (som vanligt) Line att laga mat, så hon slog på stort och gjorde omelett med paprika och kimchi och grejer. Mycket bra. Ska se om jag kan tvinga henne att göra köttbullar åt mig igen.

Nu borde jag gå och sova eller plugga. Får se om jag gör någotdera. 


Kommentarer
Julle

Indeed there are many dinosaur balls roaming around in Sweden.

MERA JAG VILL HA MERA

2014-04-23 @ 16:55:55
Pernilla

Lite av båda vore väl toppen ☀️ Du får höra av dig om du behöver att nån ryter ( åt lärare eller dig) 😝😎

2014-04-23 @ 22:36:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0